Volg de boor
Maandag 5 augustus is Gaia gestart met het boren van de tunnel. Dat betekent dat ze langzaam maar zeker uit het zicht verdwijnt en ook echt ondergronds gaat. Een ondergrondse reis van 2,25 kilometer met als beginpunt de bouwlocatie naast het recreatiegebied Vlietland bij de A4, en eindpunt de verdiepte ligging van de N434 bij de Stevenshof. Onder de Vliet door, langs de monumentale Zilverfabriek en het landgoed Berbice, onder de sportvelden, de spoorlijn en de hoogspanningsmasten.
Over een half jaar komt de tunnelboormachine (TBM) ter hoogte van de Leidse wijk Stevenshof op haar bestemming. In 2020 legt de TBM dezelfde afstand nog een keer af voor de tweede tunnelbuis.
Volg via de site www.volgdeboor.nl de boor op de voet en kijk waar zij zich nu bevindt. Op deze nieuwe, gezamenlijke site van de bouwcombinaties en de provincie Zuid-Holland is alle informatie over de RijnlandRoute op 1 overzichtelijke plek samen gebracht.
Volg de boor op de voet en kijk waar zij zich nu bevindt
OVER DE RIJNLANDROUTE
De RijnlandRoute is een nieuwe wegverbinding van Katwijk, via de A44, naar de A4 bij Leiden. De RijnlandRoute wordt aangelegd om de bereikbaarheid en verkeersdoorstroming in de regio te verbeteren en economische groei verder mogelijk te maken.
Comol5 is een internationale aannemerscombinatie van de TBI-ondernemingen Mobilis B.V. en Croonwolter&dros B.V., VINCI Construction Grand Projets S.A.S. en DEME Infra Marine Contractors B.V.
Comol5 is verantwoordelijk voor de ombouw van knooppunt Leiden West, de bouw van de nieuwe N434 met geboorde tunnel en de aanpassingen aan de A4 en de A44. Comol5 wordt ook verantwoordelijk voor het 15-jarig onderhoud van de N434.